Når konflikterne banker på
Det vil altid være FalckEkdahls hovedfokus og IT Project Contract Managerens fineste opgave at forebygge konflikter. Der kan dog opstå konkrete konflikter, som skal håndteres mellem parterne for at komme videre i projektet.
En smidig proces og et godt samarbejde med leverandøren skaber grobund for et vellykket projekt. Derfor anbefaler vi at rykke konflikten væk fra det daglige projekt og ud i et selvstændigt forhandlingsspor. Det kan blandt andet håndteres ved at have en ekstern part til at håndtere IT Contract Management-rollen og dermed også de større konflikter, så det gode, daglige samarbejde ikke påvirkes af uenighederne. Vi kan enten bistå i enkelte faser af konflikthåndteringen eller gennem hele forløbet.
En smidig konflikthåndtering
Ved at rykke de vanskelige konflikter ud af det daglige arbejde kan I sikre det gode samarbejde med leverandøren og fremdriften i projektet. Det kan være vanskeligt både at skulle arbejde sammen om at løse hverdagens opgaver i projektet og samtidig håndtere store økonomiske, juridiske og processuelle konflikter med leverandøren. Vores specialiserede medarbejdere er uddannet i konflikthåndtering og har mange års erfaring med løsning af konflikter i store offentlige IT-projekter.